Az esküvő egyértelműen életünk egyik legmeghatározóbb pillanata, azért alapvetően fontos, hogy felkészültek legyünk.
Egy esküvő megszervezése rengeteg fejtöréssel jár, és csak a jól olajozott, átgondolt esküvők azok, melyek igazán problémamentesek és élvezetesek. Nézzünk tehát 4 tippet, amely esküvőnket garantáltan sikeresebbé és jól szervezetté teheti.
- Stábvacsora
A legtöbb esküvőt egy erre felkészült és szakosodott cég bonyolítja le. Amikor tehát leültök tárgyalni a létszámról a szolgáltatóval azzal kapcsolatban, hogy az ételekkel mi a helyzet és mennyibe fog kerülni, sosem kell a teljes összeget kifizetni.
A stáb segít az esküvő helyszínét berendezni, a díszleteket felszerelni és egyéb munkálatokat elvégezni, azonban nekik elég egy egyszerű leves és egy főétel, ami lényegesen kevesebb a teljes árú vacsoránál, melyet a tényleges vendégek fognak kapni. A stáb munkájának jutalmát a pénzen kívül úgy hívjuk, hogy “stábvacsora” és minimum 50% árengedmény jár, de akár nagyobb is lehet a megtakarítás is, különösen, ha a stáb nagy. A stábhoz tartozik a zenekar, fotós, videós, ceremóniamester, vőfély és egyéb „hivatalos” résztvevő. A költségek szempontjából tehát őket külön kell kezelni, így ti is spóroltok!
- Csak szépen libasorban
Nem mindegy, hogy hogyan ültetjük le vendégeinket a vacsora előtt. Van ennek egy jól meghatározott és bevált rendszere, melyhez érdemes magatokat tartani. A vacsora helyszínén a vendégek ültetési rendjét egyszerűen fel lehet tűntetni úgy, hogy A teljes névsor ABC sorrendben van és a nevek mellett minden esetben szerepel az asztalszám, továbbá adott a terem rajza asztalokkal és azok számával is a könnyebb orientáció érdekében.
Minden asztalon legyen egy ültetőkártya, így mindenki gyorsan és problémamentesen megtalálja a helyét. Miért jó ez? Azért, mert ez a megoldás néhány pillanat alatt egyértelművé teszi a vendégek számára, hogy hova kell ülniük a vacsora előtt. nem kell tehát minden vendégnek tucatnyi asztalt végigjárni és megnézni, hogy hátha ott ül, vagy épp a terem másik végében. Így elkerülhető a torlódás és a csúszás.
- Pontos információk
A 21. században senki nem szereti a fejetlenséget. Mindenki azt szereti, ha lényegretörő és pontos információkat kap. Az esküvői meghívókat is ennek megfelelően kell elkészíteni. Érdemes továbbá már jóval az esküvői meghívó kiküldése előtt telefonon, e-mailben, postán vagy személyesen tájékoztatni a vendégeket arról, hogy mi az időpont.
Ez a nyári esküvők esetében kiemelten fontos, ugyanis így lehet csak garantálni, hogy senki nem szervez az esküvő idejére nyaralást. Az pedig katasztrófa, ha későn szólunk a vendégeknek és kiderül, hogy a felük már nem ér rá abban az időpontban. A meghívón fel kell tűntetni azt is, hogy esküvői ajándék gyanánt mit szeretnétek. Ez azonban nem udvariatlanság! Sokkal jobb ötlet megmondani, hogy mit szeretnétek, mint az, hogy találgassanak a vendégek és végül olyat hozzanak, ami nem is hasznos számotokra.
- Töretlen lendület és hangulat
A jó esküvőket mindig a jó hangulat emeli ki a többi közül. A zenekar tehát alapvető eleme minden jó esküvőnek, azonban ők is csak emberek, néha pihenniük kell. A zenekarok többsége 50-90 perces blokkokat játszik, aztán pedig jön a pihenő. Ez a pihenő problémás, ugyanis a hangulatot úgy le tudja húzni, ahogy azt csak lehet.
Ha nem figyeltek arra, hogy jól időzítsék ezt a pihenőt, akkor könnyen mehet az egész buli a levesbe. Érdemes tehát műsorokkal, beszédekkel készülni a szünetekre, vagy akár egy külön DJ-vel, aki átveszi a bulit, amíg a zenekar pihen. Nem szabad, hogy egy esküvő hangulata megzuhanjon, ugyanis ez gyorsan azt eredményezi, hogy a vendégek elkezdenek hazamenni!
Számos dologra kell természetesen még figyelni egy esküvő terén, azonban ezek olyanok, melyek felett sokszor elsiklanak a párok. Ha ezeket betartjátok, akkor az esküvő garantáltan felejthetetlen és sikeres lesz!