Ceremóniamester - Master of ceremony

Gombos Dániel Ceremóniamester - Esküvők Magas Energiaszinten

Életetek Nagy Napja olyan pontosan megtervezve, amit egy svájci órakészítő is megirigyelne

2019. november 30. 18:21 - Dániel Gombos

Egy tapasztalt ceremóniamester tanácsait megfogadva

A párok jelentős részénél az esküvő puzzle darabkáinak az összerakása, vagyis a Nagy Nap menetrendjének a felállítása általában nehézségeket okoz. Pontosan ezért foglalkozunk most kicsit részletesebben is a témakörrel, hogy egyszerűbbé tegyük a szervezést a számotokra.

eskuvoicm_blog_hu-_46-compressor.jpg

Először állapodjatok meg a helyszínnel és a szolgáltatókkal

Mielőtt elkezditek összeállítani az esküvő napjának menetrendjét, előtte célszerű leszerződni a helyszínnel és a szolgáltatókkal is. Ezt azért javasoljuk, hogy a legjobbnak számító opciókról semmiképp ne csússzatok le.

A festői környezetben elterülő, kitűnő ár/érték aránnyal bíró helyekre ugyanis nagyon gyorsan lecsapnak a párok, emellett pedig ugyanilyen sebesen foglalják le a jó hírnek örvendő fotósokat, zenészeket,  ceremóniamestereket és videósokat is.

Ha sikerült mindenkivel megkötni a megállapodást, akkor jöhet a program részleteinek az összeállítása.

Templomi szertartás is lesz?

A Nagy Nap menetrendjét komolyan át tudja alakítani, ha a templomi szertartás csak később jut eszetekbe. Így beszéljétek meg egymással előre, hogy egyházi esküvőre is sor kerüljön-e.

A templomi ceremónia kapcsán nagyjából egy másfél, két órás idősávot célszerű elkülöníteni. A helyszín megközelítése a helyek elfoglalása, maga a szertartás, a templom előtt készített közös fotók, majd pedig az átvonulás a polgári szertartás helyszínére ugyanis bele fog telni kilencven percbe.

A fennmaradó fél órát pedig az esetleges csúszások miatt érdemes szabadon hagynotok.

Mikorra szeretnétek a fotózást?

A forgatókönyvet jelentősen meghatározza majd a fotózás várható időpontja. Amikor majd leültök konzultálni a fotóssal, ezt mindenképpen fixáljátok le egymással. Többféle lehetőség közül is választhattok.

Vannak olyan párok, akik a könnyebb logisztika és a kényelmes lebonyolítás miatt inkább másnapra teszik át a fotózást, hogy biztosan jusson idő mindenre. Ez is egy lehetséges opció.

Ha viszont nem szeretnétek többször is esküvői ruhába öltözni, akkor a Nagy Nap tervezésekor a fotózásra is szánjatok egy órát. Nagyon fontos, hogy ez a periódus még világosra essen, mert rossz fényekkel nehéz lesz minőségi fényképeket készíteni.

A legkönnyebben megvalósítható megoldás az lesz, ha az esküvő helyszínen találtok megfelelő hátteret a fényképekhez. Amennyiben még utazni kell a fotók kedvéért, akkor annak az idejét is kalkuláljátok bele a naptárba.

Nyugodtan vonjátok be a tervezésbe a helyszínt és a szolgáltatókat is

Egyetlen percre se gondoljátok, hogy a szervezés mázsás terhével kettesben kell megküzdenetek. A különböző szolgáltatóknak ugyanis az a feladata, hogy segítsenek nektek.

Ott vannak például az esküvői helyszín munkatársai, akik szertartások tucatjait bonyolítják le minden egyes szezonban. Egyeztessetek velük az elképzeléseitek megvalósíthatóságáról, és kérjetek tanácsot a bizonytalan napirendi pontokat illetően.

Mindenképp konzultáljatok a fotóssal is. Szerinte melyik háttér lehet ideális, hol tud rólatok igazán emlékezetes pillanatokat megörökíteni és ehhez melyik időpontban állnak rendelkezésre a legjobb fényviszonyok? Ezekre a kérdésekre mindenképp legyenek meg a válaszok.

Természetesen a  ceremóniamester is megkönnyítheti az esküvőtök menetrendjének összeállítását, mégpedig a tapasztalata és az általa már letesztelt megoldások által. Vele is fussatok egy kört a téma körül mindenképp, és beszéljétek át a lehetséges opciókat.

A legfontosabb, hogy jól érezzétek magatokat

Esküvőt szervezni bizony embert próbáló feladat, és már a tervezett program összeállítása is összetett logisztikai elemekkel jár együtt. Ettől függetlenül ne hagyjátok, hogy az esetleges nehézségek a kedvetek szegjék.

Az esküvő ugyanis kettőtökről szól majd, és az egyik legfontosabb célja, hogy Ti jól érezzétek magatokat közben. Használjátok fel a témában jártas szakemberek és szolgáltatók tanácsait, mert úgy minden bizonnyal zökkenőmentes lesz a programtervezés.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eskuvoicm.blog.hu/api/trackback/id/tr4015331972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.12.02. 14:23:30

Hát ez így elég semmitmondó írás, értem, hogy a promo a lényeg, de némi kontent is elkélne hozzá.

funfun 2019.12.02. 14:54:46

@Eugene Horse: Például az esküvői szertartás sem úgy van, hogy megkérdezzük, mikor üres a templom, hanem előtte jegyesoktatásra kell járni (katolikusoknál például), ami szintén időigényes.

Ktfoto.hu 2020.12.15. 12:12:10

A fotózás témakörében még lenne mit írni, nemrég írtam is erről egy bejegyzést: www.ktfoto.hu/eskuvoi-fotozas
süti beállítások módosítása