Sokan legyintenek: „ugyan, miért kéne még egy ember? Így is eleget költünk, majd valahogy megoldjuk.” Sokszor az utolsó pillanatban derül csak ki, hogy az emlékezetes esküvő, a lagzi szervezésében annyira elfárad a család, a jegyespár, hogy utólag talán nem is tűnik akkora butaságnak, egy tapasztalt szervezőre bízni a piszkos munkát.
Miért csak utólag jövünk rá? Azért, mert nem lehetetlen megoldani azt, hogy gondos utánajárással, előzetes ajánlatkérésekkel és egy-két barát bevonásával egy szuper kis esküvőt hozzunk össze… de nem is egy leányálom! Megnézzük, hogy mik azok a pontok, ahol szembetűnő lehet a különbség a szakértő és a laikus munkája között.
Nektek hány beépített emberetek lesz?
Foglalás, zenekar, díszítés, több helyszín, utaztatás, parkolások, fotós, vacsora… Bizony mind- mind pénzbe kerül. És neked minden szakterülethez van egy helyi ismerős, egy megbízható arc, akihez bizalommal fordulsz, és tutira nem csalódsz benne? Talán egy-kettő… Ritka az a felállás, ahol a baráti kör csupa vendéglátósból, fotósból, DJ-ből áll, és ráadásul baráti alapon mindegyikük rá fog érni, szívesen asszisztál nektek egész nap, akár jutányos áron, ahelyett, hogy veletek bulizna…
Ha mégis így van, akkor nagyon szerencsések vagytok, és alig marad olyan elintéznivaló, olyan emberi erőforrás, amit ne tudnátok pikk pakk elővarázsolni. Akkor már csak a szervezés, az időrend, a lokációk összehangolása marad hátra, ami valljuk be, szintén nem gyerekjáték! Ha nincs a zsebedben 4-5 beépített ember, akkor pedig mindenképp érdemes elgondolkodni egy ceremóniamesteren, egy rendezvényszervezőn, akinek van annyi tapasztalata, és olyan kapcsolati tőkéje, amiből szinte biztos, hogy ti is profitáltok.
Mi fán terem az ár-érték arány?
Ha csak a pénzügyi részét vesszük, valóban plusz tétel az, hogy magatok mellé vesztek egy főszervezőt, egyfajta managert, beszerzőt, irányítót, aki a kezetek alá játszik. Ez pénzbe kerül. De mi az, ami még pénzbe kerül? Mi van, akkor, ha elszámoljátok az étel-italrendelést, és olyan sok megmarad, hogy buktok rajta, nehéz visszaszállítani, vagy egy évre elegendő sört kell tárolni a nappaliban a mézes hetek idején.
Vagy még rosszabb esetben, túl kívánós a társaság és az éjszaka közepén egy szép kis summát kiperkáltok az SOS italszállítóknak és még valakit elküldtök a helyi közértbe rágcsáért… kicsit lelombozó ugye? Az is érdekes, mikor fizettek egy komplett vendéglátói szolgáltatásért, nagyon jónak tűnik az ár, de a személyzet nem áll épp a helyzet magaslatán, kevesen vannak, frusztráltak, összevissza rohangálnak az asztalok körül, amikor nem kéne. Kiborul a pezsgő, de nincs takarító, aki segítene, fél óra elmegy felmosó kereséssel.
Mindenre figyeltek, csak az élvezet marad ki!?
Ilyen kellemetlen helyzetekben, jobb híján a házaspár, vagy a házaspár családjai lépnek elő főszervezőként, és ahelyett, hogy a jobbnál jobb poénokon nevetnének, közösen töltenék el a vacsorát, a táncot, a tortázást, az önfeledt bulizást, vagy épp a születendő kisbaba lenne a főtéma, ehelyett szilánkokat sepregetnek, italt rendelnek, próbálják a zenekar, vagy a DJ embereit meggyőzni egy új stílusról.
Ugye milyen zavaró ez? Egy halom pénzt kifizettetek a helyszínért, de kiderül, hogy sorban állás van a WC-nél, mert ennyi emberre ez nem alkalmas. A székek, asztalok félig háttal vannak a projektornak, a projektort senki nem tudja kezelni, ezért az unokaöcsi felcsap gépésznek és hangmérnöknek. A gyerkőcök re két nagymama figyel egyszerre, mert a játszótér vagy a kert nem belátható a teraszról. Rengeteg baki lehetőség, ami megakasztja a dolgok folyását.
Egy tapasztalt ceremóniamester képes ezeket a bakikat jó előre kiküszöbölni, biztosítva a gördülékenységet és a precizitást. Nem fog 5 felest benyomni fél óra alatt és elfeledkezni a vetítésről, a játékokról, vagy a torta szállításáról. Ha ez alapján mégis úgy gondoljátok, érdemes foglalkozni ezzel a kérdéssel, nézzetek körül az oldalamon, és jelentkezzetek be nálam egy ajánlatkéréssel!
Örömteli készülődést kívánok!